om alt og /.kkeno ...

fredag 18. september 2009

Hundra kronor – annars … !

En gammal gumma kom gående med två svarta sopsäckar på släp, en i var hand. Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp kom utfarande.

Detta observerades av en poliskonstapel som hejdade gumman och frågade vad som stod på.

- Tack snälla konstapeln, sa gumman. - Hela säcken är full med hundralappar men tro inte att jag stulit dem. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård när det är match. Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger: 'Hundra kronor annars klipper jag av den'.

- Det var ingen dum idé, skrattade konstapeln. - Är det hundralappar i den andra svarta säcken också?

- Nej, det är ju inte alla som betalar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar